Bærgen, baby!

Ferien fortsetter.

Jeg reiste videre fra Kristiansand til Bergen for å besøke kusine Ingrid, Kristian og lille Live. Natt til torsdag 13.august tok jeg først toget til Drammen, og så videre over fjellet til Bergen. En tilsammen 12 timers togtur. Ikke det at jeg merket så mye til tiden, jeg sov jo... Våknet såvidt på Finse, tenkte: Jøss, her er det fint, og så sovnet jeg igjen. Planen om å se Berlinerpoplene på dvd gikk dermed rett vest... (bokstavlig talt).

I dag er det lørdag og jeg traff min tante Inger i sentrum på formiddagen. Vi var innom Bondens Marked for å kjøpe honning. Der kjøpte vi også hver vår svele med jordbærsyltetøy. Det smakte godt i regnværet...
Før vi dro hjem til henne, kjøpte vi med oss litt reker og rundstykker. Vi hadde en hyggelig ettermiddag sammen. Jeg liker å snakke med eldre mennesker, for de har alltid så mye å fortelle fra "gamle" dager. Hun viste meg gamle album og vi spiste plommer.
Tante Inger er morfars søster, så hun er vel på en måte en grandtante. Uansett, jeg har alltid sagt tante, så da er hun det.

Nå er jeg tilbake hos familien Anker Kleba-Næss, og her er alle slakt... Monica sover i stolen, L....(vet ikke åssen navnet skrives) ligger på den ene madrassen og sover, Kristian leker med Live, og Ingrid er nede...
Jeg sitter her og blogger, det er en fin ro i huset. Jeg digger det!

I morgen er det søndag...

Ingen kommentarer: